RUO Home

Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo

View Item 
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
    • español
    • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of RUOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issnAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issn

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

RECENTLY ADDED

Last submissions
Repository
How to publish
Resources
FAQs

Deshumanización y destino en las narrativas bélicas de Joseph Heller y Norman Mailer: coincidencias entre "Catch-22" y "The Naked and the Dead"

Author:
Vallina Samperio, Francisco JavierUniovi authority
Publication date:
2007
Editorial:

Universidad de Almería

Citación:
Odisea: Revista de estudios ingleses, 8, p. 199-213 (2007)
Descripción física:
p. 199-213
Abstract:

Resumen: La segunda guerra mundial y los años posteriores a la misma dieron paso a un nuevo orden mundial en el que las personas, a merced de una alienante maquinaria social, experimentaron un progresivo deterioro de sus rasgos humanos. Las dos novelas estudiadas en el presente artículo abordan esta temática desde perspectivas distintas, pero con abundantes rasgos en común. Catch-22 utiliza fórmulas humorísticas y satíri- cas, mientras que The Naked and the Dead emplea un tono más sobrio y solemne. En dichas obras destacan los ambientes mecanicistas que anulan al ser humano, junto a la inexorable acción del destino o la fatalidad.----Abstract: World War II and its aftermath gave way to a new world order and a mecha- nised society in which people progressively began losing both their human and humane traits. The two novels considered in the present study deal with these matters from different general viewpoints, but revealing several common features as well. Catch-22 uses humour and satire in its approach, whereas The Naked and the Dead adopts a more refl ective discourse of solemnity. Both works refer to mechanised environments that nullify human condition and render it insignifi cant, as they also focus on the element of destiny or fate

Resumen: La segunda guerra mundial y los años posteriores a la misma dieron paso a un nuevo orden mundial en el que las personas, a merced de una alienante maquinaria social, experimentaron un progresivo deterioro de sus rasgos humanos. Las dos novelas estudiadas en el presente artículo abordan esta temática desde perspectivas distintas, pero con abundantes rasgos en común. Catch-22 utiliza fórmulas humorísticas y satíri- cas, mientras que The Naked and the Dead emplea un tono más sobrio y solemne. En dichas obras destacan los ambientes mecanicistas que anulan al ser humano, junto a la inexorable acción del destino o la fatalidad.----Abstract: World War II and its aftermath gave way to a new world order and a mecha- nised society in which people progressively began losing both their human and humane traits. The two novels considered in the present study deal with these matters from different general viewpoints, but revealing several common features as well. Catch-22 uses humour and satire in its approach, whereas The Naked and the Dead adopts a more refl ective discourse of solemnity. Both works refer to mechanised environments that nullify human condition and render it insignifi cant, as they also focus on the element of destiny or fate

URI:
http://hdl.handle.net/10651/27211
ISSN:
1578-3820
Collections
  • Artículos [37532]
  • Filología Inglesa, Francesa y Alemana [582]
Files in this item
Thumbnail
untranslated
deshumanizacion.pdf (83.28Kb)
Compartir
Exportar a Mendeley
Estadísticas de uso
Estadísticas de uso
Metadata
Show full item record
Página principal Uniovi

Biblioteca

Contacto

Facebook Universidad de OviedoTwitter Universidad de Oviedo
The content of the Repository, unless otherwise specified, is protected with a Creative Commons license: Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 Internacional
Creative Commons Image