RUO Principal

Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo

Ver ítem 
  •   RUO Principal
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Capítulos de libros
  • Ver ítem
  •   RUO Principal
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Capítulos de libros
  • Ver ítem
    • español
    • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo RUOComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issnPerfil de autorEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issn

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

AÑADIDO RECIENTEMENTE

Novedades
Repositorio
Cómo publicar
Recursos
FAQs

Llingua ya instrucción na Ilustración Asturiana

Autor(es) y otros:
Rodríguez Álvarez, MarcosAutoridad Uniovi
Editor/Coord./Trad.:
Terrón Bañuelos, AidaAutoridad Uniovi; Álvarez Castrillón, José AntonioAutoridad Uniovi
Palabra(s) clave:

llingua asturiana

Ilustración

Historia de la Educación

Fecha de publicación:
2019
Editorial:

Real Instituto de Estudios Asturianos (RIDEA)

Citación:
Rodríguez Álvarez, M. (2019) Llingua ya instrucción na ilustración asturiana . En Aida Terrón Bañuelos y José Antonio Álvarez Castrillón (Coord.) La educación en Asturias: estudios históricos (pp. 291-308). Oviedo : Real Instituto de Estudios Asturianos (RIDEA)
Descripción física:
p. 291-308
Resumen:

El periodu ilustráu español carauterízase nel planu llingüísticu pol desarrollu d’un procesu d’homoxeneización castellanista dirixíu poles élites reformistes que, más alló del marcu alministrativu, buscará una unificación idiomática de calter social acordies coles teoríes desenvueltes pol iluminismu francés, na que la instrucción xugará un papel cimeru. Dientro d’esti marcu, la figura de Gaspar Melchor de Xovellanos foi davezu presentada como una rara avis enfotada na vindicación de la investigación y l’enseñu de les llingües llariegues. Ensin poner en duldes la relevancia del llabor desencolcáu por Xovellanos en favor del estudiu y normativización de la llingua asturiana, esti trabayu quier analizar la conceición llingüística que movilizaba la xera del complexu y contradictoriu ilustráu xixonés, cola fin de rescamplar los enclinos funcionalistes y subordinadores que marcaben les sos actividaes y propuestes y que van influyir decisivamente nos plantegamientos que nes décades vinientes remanará la corriente de rexonalismu cultural por él entamada.

El periodu ilustráu español carauterízase nel planu llingüísticu pol desarrollu d’un procesu d’homoxeneización castellanista dirixíu poles élites reformistes que, más alló del marcu alministrativu, buscará una unificación idiomática de calter social acordies coles teoríes desenvueltes pol iluminismu francés, na que la instrucción xugará un papel cimeru. Dientro d’esti marcu, la figura de Gaspar Melchor de Xovellanos foi davezu presentada como una rara avis enfotada na vindicación de la investigación y l’enseñu de les llingües llariegues. Ensin poner en duldes la relevancia del llabor desencolcáu por Xovellanos en favor del estudiu y normativización de la llingua asturiana, esti trabayu quier analizar la conceición llingüística que movilizaba la xera del complexu y contradictoriu ilustráu xixonés, cola fin de rescamplar los enclinos funcionalistes y subordinadores que marcaben les sos actividaes y propuestes y que van influyir decisivamente nos plantegamientos que nes décades vinientes remanará la corriente de rexonalismu cultural por él entamada.

URI:
https://hdl.handle.net/10651/71015
ISBN:
978-84-949602-5-3
Colecciones
  • Capítulos de libros [6535]
Ficheros en el ítem
Compartir
Exportar a Mendeley
Estadísticas de uso
Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Página principal Uniovi

Biblioteca

Contacto

Facebook Universidad de OviedoTwitter Universidad de Oviedo
El contenido del Repositorio, a menos que se indique lo contrario, está protegido con una licencia Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Creative Commons Image