RUO Home

Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo

View Item 
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
    • español
    • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of RUOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issnAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issn

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

RECENTLY ADDED

Last submissions
Repository
How to publish
Resources
FAQs

La asignatura "World Economic History": propuesta para una década de grados EEES bilingües

Author:
Tascón Fernández, Luis JulioUniovi authority; Jiménez Muñoz, Antonio JoséUniovi authority
Publication date:
2014
Citación:
Historia y comunicación social, 19(2), p. 235-248 (2014)
Descripción física:
p. 235-248
Abstract:

Los desafíos planteados por la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) y la inmersión lingüística en inglés entre no nativos (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras, AICLE) han mostrado en la asignatura World Economic History, de la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad de Oviedo, la necesidad de introducir mejoras para asegurar que la comunicación sea exitosa y las tareas factibles. Analizamos las principales debilidades y fortalezas del contexto actual, y apuntamos reformas de la propuesta docente sostenibles durante una década, a fin de lograr mejoras para un mayor éxito de la docencia y del aprendizaje, atendiendo al detalle lingüístico sin comprometer el contenido y profundidad de la materia.

Los desafíos planteados por la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) y la inmersión lingüística en inglés entre no nativos (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras, AICLE) han mostrado en la asignatura World Economic History, de la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad de Oviedo, la necesidad de introducir mejoras para asegurar que la comunicación sea exitosa y las tareas factibles. Analizamos las principales debilidades y fortalezas del contexto actual, y apuntamos reformas de la propuesta docente sostenibles durante una década, a fin de lograr mejoras para un mayor éxito de la docencia y del aprendizaje, atendiendo al detalle lingüístico sin comprometer el contenido y profundidad de la materia.

 

The challenges of the transition to the European Higher Education Area, together with using English as a medium of instruction among non-natives, have made visible the need to make amends to the design of the World Economic History module at the Faculty of Economics and Business at the University of Oviedo, Spain. These are geared towards ensuring successful communication and task completion on the part of the lecturer and the students. Analysing the main threats and strengths of the current design and context, a series of sustainable reforms are put forward to improve the quality of teaching and learning for a decade, attending to linguistic nuances without compromising content nor its depth.

The challenges of the transition to the European Higher Education Area, together with using English as a medium of instruction among non-natives, have made visible the need to make amends to the design of the World Economic History module at the Faculty of Economics and Business at the University of Oviedo, Spain. These are geared towards ensuring successful communication and task completion on the part of the lecturer and the students. Analysing the main threats and strengths of the current design and context, a series of sustainable reforms are put forward to improve the quality of teaching and learning for a decade, attending to linguistic nuances without compromising content nor its depth.

 
URI:
http://hdl.handle.net/10651/33086
ISSN:
1137-0734
Collections
  • Artículos [37549]
Files in this item
Compartir
Exportar a Mendeley
Estadísticas de uso
Estadísticas de uso
Metadata
Show full item record
Página principal Uniovi

Biblioteca

Contacto

Facebook Universidad de OviedoTwitter Universidad de Oviedo
The content of the Repository, unless otherwise specified, is protected with a Creative Commons license: Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 Internacional
Creative Commons Image