RUO Home

Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo

View Item 
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
    • español
    • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of RUOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issnAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issn

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

RECENTLY ADDED

Last submissions
Repository
How to publish
Resources
FAQs

A state-of-the-art review of background knowledge as one of the major factors that influence reading comprehension performance

Author:
Lahuerta Martínez, Ana CristinaUniovi authority
Publication date:
2009
Editorial:

Universidad de Sevilla

Citación:
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, 9, p. 31-58 (2009)
Descripción física:
p. 31-58
Abstract:

The aim of this paper is to review the research carried out to date on the use and effect of background knowledge on reading comprehension. We want to reflect on the use of background knowledge in first (L1) and second (L2) language reading comprehension and on the interrelation between language proficiency and background knowledge in reading comprehension performance. This study aims to provide more insight into the relationship between prior knowledge and reading comprehension, which will add to the knowledge of reading research and will help better understand the role of these factors and how they affect one another.; El objetivo de este artículo es revisar la investigación que se ha llevado a cabo hasta la fecha acerca del uso y efecto del conocimiento previo en la comprensión escrita. Queremos reflexionar sobre el uso del conocimiento previo en la comprensión lectora en una lengua nativa y en una segunda lengua, así como sobre la interrelación entre la competencia lingüística y el conocimiento previo en la comprensión lectora. Este estudio pretende profundizar en la relación entre el conocimiento previo y la comprensión lectora, lo que incrementará el conocimiento de la investigación llevada a cabo en el campo de la lectura y ayudará a entender mejor el papel de estos factores y qué efecto tienen entre sí.

The aim of this paper is to review the research carried out to date on the use and effect of background knowledge on reading comprehension. We want to reflect on the use of background knowledge in first (L1) and second (L2) language reading comprehension and on the interrelation between language proficiency and background knowledge in reading comprehension performance. This study aims to provide more insight into the relationship between prior knowledge and reading comprehension, which will add to the knowledge of reading research and will help better understand the role of these factors and how they affect one another.; El objetivo de este artículo es revisar la investigación que se ha llevado a cabo hasta la fecha acerca del uso y efecto del conocimiento previo en la comprensión escrita. Queremos reflexionar sobre el uso del conocimiento previo en la comprensión lectora en una lengua nativa y en una segunda lengua, así como sobre la interrelación entre la competencia lingüística y el conocimiento previo en la comprensión lectora. Este estudio pretende profundizar en la relación entre el conocimiento previo y la comprensión lectora, lo que incrementará el conocimiento de la investigación llevada a cabo en el campo de la lectura y ayudará a entender mejor el papel de estos factores y qué efecto tienen entre sí.

URI:
http://hdl.handle.net/10651/25989
ISSN:
1576-5059; 2253-8283
Collections
  • Artículos [37548]
  • Filología Inglesa, Francesa y Alemana [591]
Files in this item
Thumbnail
untranslated
AState-of-the-Art.pdf (128.4Kb)
Compartir
Exportar a Mendeley
Estadísticas de uso
Estadísticas de uso
Metadata
Show full item record
Página principal Uniovi

Biblioteca

Contacto

Facebook Universidad de OviedoTwitter Universidad de Oviedo
The content of the Repository, unless otherwise specified, is protected with a Creative Commons license: Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 Internacional
Creative Commons Image