RUO Home

Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo

View Item 
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
    • español
    • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of RUOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issnAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issn

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

RECENTLY ADDED

Last submissions
Repository
How to publish
Resources
FAQs

Las asignaturas de dibujo en el Máster de Formación del Profesorado de Secundaria. Un estudio cualitativo sobre el interés y la utilidad de los contenidos

Other title:

Drawing subjects in the Master´s Degree for Secondary School teachers. A qualitative study about the interest and the usefulness of the contents

Author:
San Pedro Veledo, Juan CarlosUniovi authority; López Manrique, InésUniovi authority; López Prado, Jaime
Subject:

Educación Artística

Dibujo

Publication date:
2013-06
Citación:
Arte y Movimiento, 8, p. 45-52 (2013)
Descripción física:
p. 45-52
Abstract:

Los profesores del Máster de Formación del Profesorado de Secundaria de la especialidad de Dibujo, al igual que los docentes de otras especialidades, se encuentran con diversas incógnitas acerca de la adecuación en los contenidos y metodología que se está planteando en las asignaturas. Este estudio analiza las percepciones de los alumnos sobre la utilidad de los contenidos y actividades desarrollados en esta especialidad, así como de las carencias y demandas de dichos estudios. Para conocer mejor esta situación se utilizó como método la entrevista semiestructurada. Los estudiantes manifiestan que la elaboración de Unidades Didácticas es el aspecto que más les ha aportado para su capacitación docente y como consecuencia el más importante de la especialidad. Abstract: Professors of the Master´s degree for Secondary School teachers, the same as other colleagues, find several unknown factors about contents adaptation and the methodology set out in the different subjects. This study examines both the students perceptions of profits, the activities developed in this speciality and also educational lacks and demands. In order to know the situation a semistructured interview was made. In that interview students said that building Didactic Units was the most important aspect for their training as teachers and consequently the most important fact in the speciality

Los profesores del Máster de Formación del Profesorado de Secundaria de la especialidad de Dibujo, al igual que los docentes de otras especialidades, se encuentran con diversas incógnitas acerca de la adecuación en los contenidos y metodología que se está planteando en las asignaturas. Este estudio analiza las percepciones de los alumnos sobre la utilidad de los contenidos y actividades desarrollados en esta especialidad, así como de las carencias y demandas de dichos estudios. Para conocer mejor esta situación se utilizó como método la entrevista semiestructurada. Los estudiantes manifiestan que la elaboración de Unidades Didácticas es el aspecto que más les ha aportado para su capacitación docente y como consecuencia el más importante de la especialidad. Abstract: Professors of the Master´s degree for Secondary School teachers, the same as other colleagues, find several unknown factors about contents adaptation and the methodology set out in the different subjects. This study examines both the students perceptions of profits, the activities developed in this speciality and also educational lacks and demands. In order to know the situation a semistructured interview was made. In that interview students said that building Didactic Units was the most important aspect for their training as teachers and consequently the most important fact in the speciality

Description:

Máster de Educación Secundaria

URI:
http://hdl.handle.net/10651/23388
ISSN:
1989-9548
Collections
  • Artículos [32083]
  • Ciencias de la Educación [786]
Files in this item
Thumbnail
untranslated
831.pdf (548.5Kb)
Compartir
Exportar a Mendeley
Estadísticas de uso
Estadísticas de uso
Metadata
Show full item record
Página principal Uniovi

Biblioteca

Contacto

Facebook Universidad de OviedoTwitter Universidad de Oviedo
The content of the Repository, unless otherwise specified, is protected with a Creative Commons license: Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 Internacional
Creative Commons Image