Show simple item record

An explanatory model of the intention to continue studying among nontraditional university students

dc.contributor.authorRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca 
dc.contributor.authorPereira, Armanda
dc.contributor.authorNúñez Pérez, José Carlos 
dc.contributor.authorCunha, Jennifer
dc.contributor.authorFuentes, Sonia
dc.contributor.authorPolydoro, Soely
dc.contributor.authorGaeta, Martha
dc.contributor.authorFernández Alba, María Estrella 
dc.date.accessioned2014-04-04T08:14:48Z
dc.date.available2014-04-04T08:14:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPsicothema, 26(1), p. 84-90 (2014); doi:10.7334/psicothema2013.176
dc.identifier.issn0214-9915
dc.identifier.issn1886-144X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10651/25312
dc.description.abstractBackground: Although academic achievement is believed to be an important factor in students' decision to continue studying at university, research on this topic is limited. Method: The current study analyzed the relationship between academic achievement and the intention of 327 non-traditional students to continue studying at university, using a path model. Results: The central hypothesis of the study was confirmed, as the intention to continue studying was determined by previous academic results, although the amount of variance explained was relatively low (13%). Conclusions: The results from this study indicate that the intention to continue studying at university depends less than expected on the performance achieved. So, universities should consider other variables such as the quality of the academic support offered to these students continue their studies.eng
dc.description.abstractAntecedentes: a pesar de la importancia que se atribuye al rendimiento académico en la toma de decisión de los alumnos mayores de 25 años sobre si continuar o no sus estudios en la Universidad, la investigación sobre este tópico es limitada. Método: se analizó la relación entre el rendimiento académico y la intención de 327 alumnos no-tradicionales de continuar sus estudios en la Universidad mediante el ajuste de un modelo de relaciones causales. Resultados: la hipótesis central del estudio fue confirmada en la medida en que la intención de continuar con los estudios resultó determinada por los resultados académicos previos, aunque la cantidad de varianza explicada fue relativamente escasa (un 13%). Conclusiones: de los resultados obtenidos en este estudio se concluyó que la intención de continuar en la Universidad depende menos de lo que se cree del rendimiento logrado, por lo que las universidades deberán dirigir su mirada también a otras variables como, por ejemplo, la calidad del apoyo que estos estudiantes reciben para continuar sus estudios.spa
dc.description.sponsorshipThis work was partially funded by the Spanish Ministry of Education and Science (Project: SEJ2006-01518 and Project: EDU2010-16231).
dc.format.extentp. 84-90
dc.language.isoeng
dc.relation.ispartofPsicothema
dc.rights© 2014 Psicothema
dc.sourceWOS:000330008900013
dc.titleAn explanatory model of the intention to continue studying among nontraditional university studentseng
dc.title.alternativeUn modelo exploratorio de la intención de continuar estudiando en alumnos universitarios no-tradicionales
dc.typejournal article
dc.identifier.local20141173
dc.identifier.doi10.7334/psicothema2013.176
dc.relation.projectIDMEC/SEJ2006-0151
dc.relation.projectIDMEC/EDU2010-16231
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.7334/psicothema2013.176
dc.rights.accessRightsopen access


Files in this item

untranslated

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record