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Propuesta d’intervención pal enseñu y normalización del asturianu al traviés de la didáctica de la intercomprensión románica

dc.contributor.authorLlamedo Pandiella, Gonzalo 
dc.date.accessioned2022-04-22T06:36:00Z
dc.date.available2022-04-22T06:36:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationLletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, 126, p. 63-98 (2022)
dc.identifier.issn2174-9612
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10651/62851
dc.description.abstractLa esplotación didáctica del fenómenu d’intercomprensión vien sumando notoriedá dende que s’espublizaran los primeros métodos a lo cabero los años 1990. Nestos trabayos formuláronse delles metodoloxíes empobinaes a sistematizar la enseñanza en paralelo de llingües emparentaes, con un interés especial por organizales según les families correspondientes: romance, xermánica y eslava. La Comunidá Europea alcontró naquella aprosimación anovadora al enseñu d’idiomes un contestu afín a los sos principios fundacionales y, de resultes, una ocasión afayadiza pa venceyala a la promoción del plurillingüismu y del respetu pola diversidá llingüística y cultural d’Europa. Sicasí, los primeros proyectos atendieron sobre too a llingües dominantes (nel ámbitu romance: francés, castellán, portugués ya italianu). Anguaño, por embargu, son yá numberoses les iniciatives que combinen la presencia d’estes llingües con otres de calter minoritariu y minorizáu, contribuyendo a normalizar la presencia d’estes n’escenarios educativos internacionales y, en consecuencia, convidando a más usuarios de los métodos d’intercomprensión a conoceles, respetales y aprendeles. Empero, pesie a esti espoxigue progresivu, inda nun ye posible atopar la llingua asturiana ente los idiomes disponibles nos métodos europeos de referencia, lo que supón un agraviu comparativu y un desaprovechamientu de les ventayes pedagóxico-discursives y ético-polítiques qu’ufre esta aprosimación didáctica a otros idiomes de dominios llingüísticos vecinos. Entendiendo significativa esta falta, nun momentu nel que se precisa reforzar la normalización social del asturianu d’alcuerdu colos parámetros del paradigma emerxente, l’estudiu que se presenta pretende dar centralidá a esta cuestión de dos maneres complementaries: en primer llugar, contestualizándola, al traviés d’una revisión bibliográfica mirada, que percuerre dellos aspectos fundamentales pa la comprensión d’esti campu de trabayu y de les sos aportaciones; y, en segundu llugar, realizando una propuesta d’intervención p’alendar a la comunidá científica y a los organismos pertinentes a subsanar esta carencia, a partir d’unes orientaciones práctiques.spa
dc.format.extentp. 63-98spa
dc.language.isoastspa
dc.publisherAcademia de la Llingua Asturianaspa
dc.relation.ispartofLletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, Nº. 126spa
dc.rights© Academia de la LLingua Asturiana 2022
dc.titlePropuesta d’intervención pal enseñu y normalización del asturianu al traviés de la didáctica de la intercomprensión románicaspa
dc.title.alternativePropuesta de intervención para la enseñanza y la normalización del asturiano a través de la didáctica de la intercomprensión románicaspa
dc.title.alternativeProposal for intervention on the teaching and normalisation of Asturian through the didactics of Romance intercomprehensionspa
dc.typejournal articlespa
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.17811/llaa.126.2022
dc.rights.accessRightsopen access
dc.type.hasVersionVoR


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