RUO Home

Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo

View Item 
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
    • español
    • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of RUOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issnAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issn

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

RECENTLY ADDED

Last submissions
Repository
How to publish
Resources
FAQs

Metas de logro, diversión y persistencia-esfuerzo en estudiantes de educación física durante una unidad didáctica sobre judo

Other title:

Achievement goals, diversion and persistence-effort of physical education students attending a judo unit

Author:
Carriedo Cayón, AlejandroUniovi authority
Publication date:
2015
Editorial:

Elsevier

Publisher version:
http://dx.doi.org/10.1016/j.magis.2015.12.001
Citación:
Magister: Revista miscelánea de investigación, 27(2), p. 51-58 (2015); doi:10.1016/j.magis.2015.12.001
Descripción física:
p. 51-58
Abstract:

El presente estudio examinó la relación existente entre las metas de logro, la diversión y la persistencia-esfuerzo en estudiantes de cuarto de Educación Primaria (N=69) durante el desarrollo de una unidad didáctica de judo en las clases de Educación Física. Los resultados mostraron que los estudiantes estuvieron más orientados hacia la tarea (M=4,52, DE=0,58) que hacia el ego (M=2,25, DE=1,15). La orientación a la tarea se correlacionó significativamente con las percepciones de persistencia-esfuerzo (r=0,45, p<0,001) y de diversión (r=0,27, p<0,05) durante la unidad didáctica. La persistencia-esfuerzo y la diversión también se correlacionaron positivamente entre sí (r=0,43, p<0,001) y con la valoración que hicieron los alumnos de la experiencia. Mediante un MANOVA 2×2 se observó que la diversión y la persistencia-esfuerzo fueron mayores entre las mujeres y entre aquellos participantes que valoraron mejor la experiencia, siendo, además, este grupo de alumnos quienes mostraron mayor orientación hacia la tarea. Los análisis univariantes de la diversión también revelaron una interacción significativa entre las variables género y valoración de la unidad didáctica, F(1, 62)=3,049, p=0,005, η2=0,122.

El presente estudio examinó la relación existente entre las metas de logro, la diversión y la persistencia-esfuerzo en estudiantes de cuarto de Educación Primaria (N=69) durante el desarrollo de una unidad didáctica de judo en las clases de Educación Física. Los resultados mostraron que los estudiantes estuvieron más orientados hacia la tarea (M=4,52, DE=0,58) que hacia el ego (M=2,25, DE=1,15). La orientación a la tarea se correlacionó significativamente con las percepciones de persistencia-esfuerzo (r=0,45, p<0,001) y de diversión (r=0,27, p<0,05) durante la unidad didáctica. La persistencia-esfuerzo y la diversión también se correlacionaron positivamente entre sí (r=0,43, p<0,001) y con la valoración que hicieron los alumnos de la experiencia. Mediante un MANOVA 2×2 se observó que la diversión y la persistencia-esfuerzo fueron mayores entre las mujeres y entre aquellos participantes que valoraron mejor la experiencia, siendo, además, este grupo de alumnos quienes mostraron mayor orientación hacia la tarea. Los análisis univariantes de la diversión también revelaron una interacción significativa entre las variables género y valoración de la unidad didáctica, F(1, 62)=3,049, p=0,005, η2=0,122.

 

The present study examined the relationships between achievement goals, diversion, and persistence-effort on students of 4th grade (N=69) during the progress of a judo unit within the Physical Education lessons. The results indicated that task orientation was higher (M=4.52, SD=0.58) that ego orientation (M=2.25, SD=1.15) in the students. Task orientation was significantly correlated whit persistence-effort (r=0.45, P<.001) and diversion perceptions (r=0.27, P<.05) during the judo unit. Persistence-effort was also correlated whit diversion (r=0.43, P<.001), and both of them whit the student assessment over the judo unit. A MANOVA 2×2 showed that diversion and persistence-effort were higher among women, and among those conceding higher scores to the judo unit. The group of students granting higher scores to the unit also showed higher levels of task orientation. Univariate analysis of diversion revealed a significant interaction between the genre and the assessment given by the students, F(1, 62)=3.049, P=.005, η2=0.12

The present study examined the relationships between achievement goals, diversion, and persistence-effort on students of 4th grade (N=69) during the progress of a judo unit within the Physical Education lessons. The results indicated that task orientation was higher (M=4.52, SD=0.58) that ego orientation (M=2.25, SD=1.15) in the students. Task orientation was significantly correlated whit persistence-effort (r=0.45, P<.001) and diversion perceptions (r=0.27, P<.05) during the judo unit. Persistence-effort was also correlated whit diversion (r=0.43, P<.001), and both of them whit the student assessment over the judo unit. A MANOVA 2×2 showed that diversion and persistence-effort were higher among women, and among those conceding higher scores to the judo unit. The group of students granting higher scores to the unit also showed higher levels of task orientation. Univariate analysis of diversion revealed a significant interaction between the genre and the assessment given by the students, F(1, 62)=3.049, P=.005, η2=0.12

 
URI:
http://hdl.handle.net/10651/44362
ISSN:
0212-6796
DOI:
10.1016/j.magis.2015.12.001
Collections
  • Artículos [37550]
Files in this item
Métricas
Compartir
Exportar a Mendeley
Estadísticas de uso
Estadísticas de uso
Metadata
Show full item record
Página principal Uniovi

Biblioteca

Contacto

Facebook Universidad de OviedoTwitter Universidad de Oviedo
The content of the Repository, unless otherwise specified, is protected with a Creative Commons license: Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 Internacional
Creative Commons Image