Mostrar el registro sencillo del ítem

Las disociaciones en los pacientes afásicos como metodología de investigación de los procesos cognitivos : un estudio sobre lectura y escritura

dc.contributor.authorCuetos Vega, Fernando 
dc.contributor.authorFernández, María José
dc.date.accessioned2014-06-04T08:03:37Z
dc.date.available2014-06-04T08:03:37Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.citationREMA, 6(1), p. 13-20 (2001)
dc.identifier.issn1135-6855
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10651/27012
dc.description.abstractThe study of patients who have suffered brain damage is an excellent methodology to investigate the human mind. Using such a methodology, in this paper we analyze the relationship between reading and writing; more specifically, between the grapheme-phoneme and the phoneme-grapheme routes. The results of an aphasic patient showed a significantly better reading than writing performance suggesting that both reading and writing routes are independent and require specific learning.spa
dc.format.extent13-20spa
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Oviedo, Facultad de Psicología
dc.relation.ispartofREMA, 6(1)spa
dc.rightsUniversidad de Oviedo
dc.rightsCC Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 4.0 Internacional
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleLas disociaciones en los pacientes afásicos como metodología de investigación de los procesos cognitivos : un estudio sobre lectura y escrituraspa
dc.typejournal article
dc.rights.accessRightsopen access


Ficheros en el ítem

untranslated

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Universidad de Oviedo
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons