RUO Home

Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo

View Item 
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
  •   RUO Home
  • Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA
  • Artículos
  • View Item
    • español
    • English
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of RUOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issnAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_issn

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

RECENTLY ADDED

Last submissions
Repository
How to publish
Resources
FAQs

Las canciones op. 27 de Antonio Torrandell: una sonoridad abierta a Europa en la música mallorquina de principios de siglo XX

Author:
Cortizo Rodríguez, María EncinaUniovi authority
Publication date:
2004
Editorial:

Sociedad Española de Musicología (SEdeM)

Citación:
Recerca musicològica, 14, p. 235-251 (2004)
Descripción física:
p. 235-251
Abstract:

Precedida de una cuidada aproximación biográfica del compositor, en la cual destacan su formación musical de raíz francesa (con Charles Tournemire y Ricard Viñes) y su relación con Felip Pedrell, la autora de esta comunicación realiza un pormenorizado estudio de las canciones Oú va le nuage y S¿il revenait, para soprano y piano, op. 27, estrenadas en 1927 y orquestadas en 1948. El análisis desarrollado comprende no sólo el planteamiento armónico y la estructuración formal, sino el uso de los procedimientos retóricos en la relación música/ texto. (F.B.B.); After providing a thorough biographical description of the composer, in which his musical education with French roots (under Charles Tournemire and Ricard Viñes) and his relationship with Felip Pedrell are of particular note, the author provides a detailed study of the songs Oú va le nuage and S¿il revenait, for soprano and piano, op. 27, first performed in 1927 and orchestrated in 1948. The analysis covers not only the harmonic approach and formal structure, but also the use of rhetorical procedures in the relationship between music and text. (F.B.B.)

Precedida de una cuidada aproximación biográfica del compositor, en la cual destacan su formación musical de raíz francesa (con Charles Tournemire y Ricard Viñes) y su relación con Felip Pedrell, la autora de esta comunicación realiza un pormenorizado estudio de las canciones Oú va le nuage y S¿il revenait, para soprano y piano, op. 27, estrenadas en 1927 y orquestadas en 1948. El análisis desarrollado comprende no sólo el planteamiento armónico y la estructuración formal, sino el uso de los procedimientos retóricos en la relación música/ texto. (F.B.B.); After providing a thorough biographical description of the composer, in which his musical education with French roots (under Charles Tournemire and Ricard Viñes) and his relationship with Felip Pedrell are of particular note, the author provides a detailed study of the songs Oú va le nuage and S¿il revenait, for soprano and piano, op. 27, first performed in 1927 and orchestrated in 1948. The analysis covers not only the harmonic approach and formal structure, but also the use of rhetorical procedures in the relationship between music and text. (F.B.B.)

URI:
http://hdl.handle.net/10651/21868
ISSN:
0211-6391
Collections
  • Artículos [32877]
Files in this item
Compartir
Exportar a Mendeley
Estadísticas de uso
Estadísticas de uso
Metadata
Show full item record
Página principal Uniovi

Biblioteca

Contacto

Facebook Universidad de OviedoTwitter Universidad de Oviedo
The content of the Repository, unless otherwise specified, is protected with a Creative Commons license: Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 Internacional
Creative Commons Image