Board games as tools to foster a communicative environment in CLIL classrooms.
Author:
Director:
Subject:
tabletop games
board games
teaching
learning
communication
language
CLIL
bilingual education
communicative environment
tools for teaching
English
AICLE
Publication date:
Serie:
Máster Universitario en Enseñanza Integrada de Lengua Inglesa y Contenidos: Educación Infantil y Primaria
Descripción física:
Abstract:
Many of the contemporary foreign language teaching-learning methods have failed in providing enough motivation and tools for children to develop true language in class. By contrast, the CLIL approach has its benefits and fosters new views on language education. After a brief analysis of this approach, this work proposes a classification, a possible application, and an adaptation table for board games to be used in the classroom practice to enhance a communicative and fun environment in which children can -and, as proven, do- use the foreign language in a more natural way. || Muchos de los métodos de enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras han fallado a la hora de ofrecer herramientas y motivación para que los niños desarrollen lenguaje real en el aula. Por el contrario, el enfoque AICLE tiene sus beneficios y aporta nuevas concepciones en educación de lenguas. Este trabajo, después de elaborar un breve análisis del mencionado enfoque, propone una clasificación, una posible aplicación y una tabla para adaptar los juegos de mesa y poder usarlos en las prácticas de aula, para motivar un ambiente divertido y comunicativo en el que los niños puedan -y como se muestra, consigan- usar la lengua extranjera de una manera más natural.
Many of the contemporary foreign language teaching-learning methods have failed in providing enough motivation and tools for children to develop true language in class. By contrast, the CLIL approach has its benefits and fosters new views on language education. After a brief analysis of this approach, this work proposes a classification, a possible application, and an adaptation table for board games to be used in the classroom practice to enhance a communicative and fun environment in which children can -and, as proven, do- use the foreign language in a more natural way. || Muchos de los métodos de enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras han fallado a la hora de ofrecer herramientas y motivación para que los niños desarrollen lenguaje real en el aula. Por el contrario, el enfoque AICLE tiene sus beneficios y aporta nuevas concepciones en educación de lenguas. Este trabajo, después de elaborar un breve análisis del mencionado enfoque, propone una clasificación, una posible aplicación y una tabla para adaptar los juegos de mesa y poder usarlos en las prácticas de aula, para motivar un ambiente divertido y comunicativo en el que los niños puedan -y como se muestra, consigan- usar la lengua extranjera de una manera más natural.
Collections
- Trabajos Fin de Máster [5220]