English español
Search
 

Repositorio de la Universidad de Oviedo. > Producción Bibliográfica de UniOvi: RECOPILA > Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10651/44329

Title: Opinión de docentes y estudiantes del máster de secundaria sobre las aportaciones de este a la formación del profesorado, la calidad docente y los intereses personales
Other title: Opinion of teachers and students of the master's degree of high school about the contributions of master to the teacher education, teacher quality and personal interests
Author(s): Cachón Zagalaz, Javier
López Manrique, Inés
Romero Granados, Santiago
Zagalaz Sánchez, María Luisa
González González-Mesa, Carmen
Issue date: 2015
Publisher: Elsevier
Citation: Magister: Revista miscelánea de investigación, 27(1), p. 1-10 (2015)
Format extent: p. 1-10
Abstract: The aim of this study is to know the opinion of teachers and students of the Master in Teaching Secondary Education, Vocational Training Education and Foreign Language Teaching of a Spanish university about the contributions of the master to the training of future secondary school teachers as well as the teachers’ tasks and the students’ preparation and interests. The sample consisted on 33 teachers and 40 students who took part in the forementioned master. Data collection is performed by a built ad hoc and adapted questionnaire for teachers and students containing 3 subscales (Contributions, Teachers, Students). Although the above obtained results can reinforce and improve weak aspects that can be dealt to a great extent, the conclusions/results show that teachers and students have different opinions in connection with teachers’ work and students’ expectations.
El propósito de este estudio es conocer la opinión de los docentes y del alumnado del Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas de una universidad española, sobre las aportaciones de dicho máster a la formación del futuro profesorado de Secundaria, la labor de los docentes y la preparación e intereses del alumnado. La muestra está compuesta por 33 profesores y 40 estudiantes que participaron en el citado máster. La recogida de datos se realiza mediante un cuestionario construido ad hoc y adaptado para profesores y alumnos que contiene 3 subescalas (Aportaciones, Profesorado, Estudiantes). Aunque la obtención de los resultados expuestos permite reforzar y mejorar los aspectos débiles que, en la medida de lo posible, puedan abordarse, las conclusiones indican que profesorado y estudiantes opinan de forma diferente en lo relativo a la labor de los primeros y a las expectativas de los segundos.
URI: http://hdl.handle.net/10651/44329
ISSN: 0212-6796
Appears in Collections:Artículos
Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Magister 2015_LopeManriqueI.pdf1,5 MBAdobe PDFView/Open


Exportar a Mendeley


This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Base de Datos de Autoridades Biblioteca Universitaria Consultas / Sugerencias