English español
Search
 

Repositorio de la Universidad de Oviedo. >

Browsing by Author 5534

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 70
Issue DateTitleAuthor(s)
2009Academic goals and learning quality in higher education studentsValle Arias, Antonio; Núñez Pérez, José Carlos; González Cabanach, Ramón; González García, Julio Antonio; Rodríguez Martínez, Susana; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Muñoz Cadavid, M. A.; Cerezo Menéndez, Rebeca
2009Academic goals: Historical and conceptual perspectives and educational implications [Metas académicas: Perspectiva histórica y conceptual e implicaciones educativas]Valle Arias, Antonio; Rodríguez Martínez, Susana; González Cabanach, Ramón; Núñez Pérez, José Carlos; González García, Julio Antonio; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca
2016Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary schoolValle Arias, Antonio; Regueiro, Bibiana; Núñez Pérez, José Carlos; Rodríguez Martínez, Susana; Piñeiro, Isabel; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca
2009Academic procrastination: Associations with personal, school, and family variablesRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Costa, M.; Núñez Pérez, José Carlos; González García, Julio Antonio; Solano Pizarro, Paula; Valle Arias, Antonio
2009Adaptación de un programa de promoción de estrategias de autorregulación del aprendizaje a las TICSCerezo Menéndez, Rebeca; Núñez Pérez, José Carlos; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; González García, Julio Antonio; Álvarez García, David; Álvarez Pérez, Luis; González Castro, María Paloma; Rodríguez Pérez, Celestino; Bernardo Gutiérrez, Ana Belén
2008Ansiedad ante los exámenes: relación con variables personales y familiaresRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Núñez Pérez, José Carlos; Salgado, Ana; González García, Julio Antonio; Valle Arias, Antonio; Joly, Maria Cristina Rodrigues Azevedo; Bernardo Gutiérrez, Ana Belén
2005El aprendizaje escolar examinado desde la perspectiva del "Modelo 3P" de J. BiggsRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; González García, Julio Antonio; Almeida, Leandro S.; Soares, Serafim; Rubio, Marta; Núñez Pérez, José Carlos
2014Are teachers' approaches to teaching responsive to individual student variation? A two-level structural equation modelingRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Núñez Pérez, José Carlos; Vallejo Seco, Guillermo; Paiva, Olimpia; Valle Arias, Antonio; Fuentes, Sonia; Pinto, Ricardo
2014Assessment of a Self-regulated Learning InterventionGonzález García, Julio Antonio; Fernández Alba, María Estrella; Bernardo Gutiérrez, Ana Belén; Núñez Pérez, José Carlos; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca
2012Autoeficacia y utilidad percibida como condiciones necesarias para un aprendizaje académico autorreguladoRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Lourenço, Abilio; Paiva, Olimpia; Núñez Pérez, José Carlos; González García, Julio Antonio; Valle Arias, Antonio
2008Capacidad predictiva de las metas académicas sobre el rendimiento en diferentes áreas curricularesValle Arias, Antonio; Núñez Pérez, José Carlos; González Cabanach, Ramón; Rodríguez Martínez, Susana; González García, Julio Antonio; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca
2017Changes in involvement in homework throughout compulsory secondary education = Cambios en la implicación en los deberes escolares a lo largo de la Educación Secundaria ObligatoriaRegueiro, Bibiana; Valle Arias, Antonio; Núñez Pérez, José Carlos; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Rodríguez, S.; Suárez Fernández, Natalia
2015Deberes escolares y rendimiento académico en Educación Primaria = Homework and academic achievement in Primary Education.Valle Arias, Antonio; Pan, Irene; Núñez Pérez, José Carlos; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Rodríguez Martínez, Susana; Regueiro, Bibiana
2015Does homework design matter? The role of homework's purpose in student mathematics achievementRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Núñez Pérez, José Carlos; Vallejo Seco, Guillermo; Cunha, Jennifer; Nunes, Tânia; Mourão, Rosa; Pinto, Ricardo
2015The effects of teachers' homework follow-up practices on students' EFL performance: A randomized-group designRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Núñez Pérez, José Carlos; Vallejo Seco, Guillermo; Cunha, Jennifer; Nunes, Tânia; Suárez Fernández, Natalia; Fuentes, Sonia; Moreira, Tania
2010Eficacia del programa "(Des)venturas de Testas" para la promoción de un enfoque profundo de estudioRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; González García, Julio Antonio; Cerezo Menéndez, Rebeca; Pinto, Ricardo; Ferreira, Pedro; Abilio, Lourenço; Paiva, Olimpia
2007Eficacia de un programa instruccional para la mejora de procesos y estrategias de aprendizaje en la enseñanza superiorRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Mourão, Rosa; Núñez Pérez, José Carlos; González García, Julio Antonio; Solano Pizarro, Paula; Valle Arias, Antonio
2010Enhancing self-regulation and approaches to learning in first-year college students: a narrative-based programme assessed in the Iberian PeninsulaRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Núñez Pérez, José Carlos; González García, Julio Antonio; Valle Arias, Antonio; Trigo, Luisa; Guimarães, Carina
2017Erratum to: Writing week-journals to improve the writing quality of fourth-graders’ compositionsRosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca; Högemann, J.; Núñez Pérez, José Carlos; Vallejo Seco, Guillermo; Cunha, J.; Oliveira, V.; Fuentes, S.; Rodríguez Pérez, Celestino
2009Escala de metas de estudio para estudiantes universitariosPérez Villalobos, María Victoria; Mujica, A. D.; González García, Julio Antonio; Núñez Pérez, José Carlos; Rosário, Pedro José Sales Luís de Fonseca
Showing results 1 to 20 of 70

 

Base de Datos de Autoridades Biblioteca Universitaria Consultas / Sugerencias